søndag den 7. september 2008

Hvordan er jeg dog endt her!?

Efter 9. klasse tog jeg det første store spring i mit liv. Turen gik til Tyskland, hvor jeg i 5 måneder arbejdede hos min kusine som au pair. Det tyske ligger derfor ikke helt fjernt fra mig.

Da jeg igen vendte tilbage til Danmark arbejdede jeg resten af mit sabbatår som ekspeditrice i Guldbageren i Haslev, inden jeg begyndte på HHX Euroteam i Næstved. Da det var en international linie og hvor vi rejste en del, har jeg haft masser af muligheder for at forbedre mine sprogkundskaber. Da jeg langt om længe fik min fine studenterhue med flag på, vidste jeg ikke rigtig, hvad jeg så skulle tage mig til.

Ganske tilfældigt en søndag aften, fik jeg nærmest foræret et job som tjener på DADDY's Restaurant og Café i Haslev. Efter ca. 1½ år, hvor jeg stadig ikke var kommet på andre tanker trængte jeg til nye udfordringer. Jeg fik derfor job som postarbejder i Post Danmark. Ikke fordi der ligefrem var flere udfordringer dér, men jeg fik faste arbejdstider og en fast indkomst.

Her begyndte jeg for alvor at sætte gang i tankerne. Nu var det på tide at komme videre. Efter mit ophold i Tyskland, har jeg ofte tænkt, at det var den vej jeg skulle. Jeg har også altid haft en indre kreativ side, som jeg aldrig rigtig har fået udforsket. Jeg havde derfor søgt en uddannelse i Slagelse: Erhvervssprog med it-baseret markedskommunikation, hvor jeg både kunne bruge mit sprog og min kreative side, men dervar sjovt nok ikke andre der ville læse tysk sammen med mig!? Gennem en veninde stiftede jeg derefter bekendtskab til 46h og syntes det lød enormt spændende. Jeg sendte min ansøgning og vupti - her er jeg så!

Ingen kommentarer: